Followers

Saturday, June 4, 2011

PANTAI MERDEKA HANYA GAH PADA LAGUNYA SAHAJA



Buat julung2 kalinya aku ke Pantai Merdeka. Aku ni memang jenis hantu pantai sikit sebab aku suka sangat pergi ke pantai terutama tatkala ada masalah melanda diri ini. Tenang beb duk tepi pantai dengan anginya yang sepoi2 bahasa..deruan ombak menghempas pantai, kebiruan air laut cukup menenangkan jiwaku ini. Walaupun aku dah belajar kat kedah ni hampir setahun dah tapi tak pernah sekali habuk pun pijak lagi kaki ke Pantai Merdeka ni. Apa yang menariknya tentang pantai merdeka ni sehinggakan siap ada lagu Cinta Pantai Merdeka lagi..Mungkin namanya "Merdeka" sehinggakan ada komposer yang rasa sesuai jika alunan lagu yang diaorg buat diberi tajuk cinta Pantai Merdeka atau mungkin bait-bait lirik dalam lagu Cinta Pantai Merdeka itu sendiri kisah sebenar percintaan komposer lagu ini sendiri yang mana mungkin cintanya terlerai, hancur lebur ataupercintaan hanya mampu bertahan sehingga ke pertengahan jalan sahaja di Pantai Merdeka ni..Wahuallam, ini andaian aku saja.


So, sajalah nak cerita ni secara jujurnya Pantai Merdeka aku rasa hanya gah pada nama dan lagunya sahaja. hakikatnya bagi aku tidak apa-apa yang menarik pun di pantai merdeka ini. Pertama kali jejak kaki ke Pantai Merdeka persepsi aku tentang keindahan Pantai Merdeka silap. Air dia kotor der..xsebiru air laut di pantai-pantai kat negeri aku. Cuma dapat naik bot penambang dari Pantai Merdeka ke Tanjung Dawai agak menyeronokkan bagi aku. Biar pun rasa biasa2 je apabila sampai di Pantai Merdeka ni. Aku nak cerita juga la apa yang menarik yang sejujunya bagi aku takde langsung yang menarik di Pantai Merdeka ni. Cuma nak panjangkan entry blog je sebenarnya..huhu





KUUKIR NAMAMU
DI AWAN GUNUNG JERAI
DISAKSIKAN LAUT
DAUN NYIUR MELAMBAI























Jauh pandangan permai
Disitu tanjung dawai 
Terkenang peristiwa
Cinta kita terurai
























Nak ke Tanjung Dawai bot penambang ni la aku naik..satu kepala rm 2..tak kira besar kecik, tua muda..agak menyeronokan naik bot penambang ni..














Kalau ke Tanjung Dawai tak sah kalau tak pekena ikan bakar..best..!!



Haaa..ni la lagu & lirik lagu Cinta Pantai  Merdeka...Layan..........


Telah bertahun lama
Tenggelam arus masa
Didalam ingatanku
Masih segar terasa

Terkadang aku sama
Mengancur bunga cinta
Keadaan aku memaksa
Kita terpisah jua

Andainya aku berdaya
Kan kucoretkan untukmu
Sebagai kenangan kita
Kan ku buktikan untukmu
Akan aku buktikan

Kuukir namamu
Di awang Gunung Jerai                                          
Disaksikan laut

 Daun nyiur melambai


Jauh pandangan permai
Disitu tanjung dawai 

Terkenang peristiwa
Cinta kita terurai

Oh! indahnya... peristiwa                                          ...
Cinta kita di Pantai Merdeka...                          
Oh... oh...



Masih ingatkah oh kekasih
Biarpun kini kau di mana
Namun dengarlah lagu ini
Cinta kita di Pantai Merdeka



Lepas dah kenyang makan baru la p shopping ikan kering, ikan pekasam, belacan dan macam2 lagi la....




SAMBIL-SAMBIL MENGHAYATI KEINDAHAN ALAM SEMULAJADI DI PANTAI MERDEKA NI RUGI RASANYA KALAU TAK DIABADIKAN DALAM GADGET.


P/S : 
SO, secara jujurnya bagi aku Pantai Merdeka ni hanya gah pada nama dan lagunya sahaja. Tidak ada apa2 pun keistimewaan di Pantai ini. Hanya lagu yang telah mempopularkan Pantai ini.

2 comments:

  1. aku penah daki bukit yang kat blakang tue.. best!

    ReplyDelete
  2. gunung jerai la der..bukan bukit..huhu

    ReplyDelete