Followers

Wednesday, May 11, 2011

SPESIS ULAR SENDUK

Dah pukul 5 pagi rupanya..xsedar..maklumlah khusyuk sangat study subjek international relation...lusa final exam sbb 2 la buat2 rajin study awal2 pagi..huhu..nak tido..tapi mata still kebal....sah..!!!!!  dah xboleh tido mlm nie..adoooiiii...esok mula la bangun matahari dah terpacak..ok lah..disebabkan xleh tidoq n dah xtaw nak buat apa..aku nak post 1 isu...aku nk post pasal isu ULAR SENDUK...eh..apa plak ni nak post pasal ular la pulak ni...sabaq..biar cheq abis post dulu....

okeylah...Al-kisah..maka tersebutlah kisah...aku kalau sesuatu benda 2 aku xberkenang atau naik menyampah n meluat aku tgok..aku akan reka satu istilah khusus sendiri...org lain xfaham xpe..asalkan aku faham..hehehe.. !!!!


Okeylah..berbalik kpd isu ULAR SENDUK y nak aku cite ni..aku tengok saban hari di kampus aku ni semakin menjadi2 spesis ULAR SENDUK nie..tapi y herannya jantina ular jenis nie semua perempuan bukan betina taw...sehinggakan kadang2 2 aku geleng kepala bila tengok spesis ULAR ni semakin beranak-pinak..musim mengawan ULAR SENDUK kot musim ni...dah naik berbulu mata aku nie bila spesis ULAR ni bercambah ibarat cendawan tumbuh selepas hujan...


Korang jangan salah faham...y aku maksudkan spesis ULAR SENDUK tu bukannya spesis ULAR betul2..y aku maksudkan sebenarnya mcm gambar kat bawah ni......


KAK HELIZA PINJAM GAMBAR SAT NA......


INI LA SPESIS ULAR TEDUNG YANG AKU CAKAP 2..ADA MCM ULAR SENDUK X SPESIS FESYEN TUDUNG MCMNI..??? MENGERBANG X MCM ULAR SENDUK TENGAH MARAH...?? huhuhu :D



DAN KITA BANDING PULAK DENGAN ULAR SENDUK YANG TENGAH MENGERBANG NI...??? ADA SAMA X DGN FESYEN TUDUNG KAT ATAS TU..?? SAMA KAN..?? hehehe...

Aku sbg lelaki kdg 2 rasa mcm ada benda xkena je dgn fesyen tudung wanita Melayu beragama Islam sekarang ni..okeylah..kalu nak bertudung cara ni boleh...tapi tutuplah perhiasan anda y wajib ditutup..biarlah labuh melepasi paras dada anda...dan berpakaian longgar...bukan ketat gelemat (slang ganu)..aku tgok pun seksa...


TAPI NASIB BAIK LA FESYEN MACAMNI XDE LAGI KAT MALAYSIA....KALAU ADA MAHU AKU TERGELAK BESAR...hahahahaa :D


Ni pulak kalau ada kat Malaysia fesyen bertudung macamni aku panggil fesyen bertudung Iguana...hahaha..lawak betul laa...
















" ...Sejujurnya saya suka melihat wanita cantik, namun saya lebih kagum melihat wanita cantik yang menyembunyikan kecantikkannya dari pandangan ajnabi..sungguh dia adalah TUAN kepada NAFSUnya..."


JADI......


















.BERPAKAIANLAH MENURUT SYARIAT ISLAM..KERANA INGATLAH "SEINDAH HIASAN ADALAH WANITA SOLEHAH"

Jadi bersesuaianlah dengan firman Allah SWT : Dan janganlah kaum wanita itu menampakkan perhiasan mereka kecuali yang biasa terdedah (muka dan tapak tangan).." (An-Nur: 31).


P/S : ALHAMDULILLAH DAH SUBUH..AKU MASIH BERNYAWA DI BUMI ALLAH INI..NAK MENUNAIKAN TANGGUNGJAWAB SEBAGAI HAMBA ALLAH DAHULU..ASSALAMUALAIKUM :)

6 comments:

  1. mcm seronok plak tgk org pakai tudung macam tu..hahhahaha

    ReplyDelete
  2. ko jgn pakai mcm 2 la serikandi cinta..6t aku jumpa ko time p kelas aku jd menyampah..6t ko rasa ati pulak dgn aku..hahaa

    ReplyDelete
  3. amboi....sentap aku nk dok ngate aku laa 2 kan...

    ReplyDelete
  4. aikkk...ana rasa ati ke..? dia duk pakai fesyen mcm 2 la 2..hahaha

    ReplyDelete
  5. wahhhhhhhhhhh haha i tink nk kmpul pndpt laki sal tdung,da rmai da go2 chaiyok guys! whaha -.-

    ReplyDelete
  6. erleena..wahahahaa...elok jugak 2..cuba tnya pndpt lelaki lain dia suka xstyle bertudung zaman skrh..confirm ada y menyampah mcm sy..huhu

    ReplyDelete