Followers

Wednesday, May 18, 2011

HUBUNGKAIT ORANG FRUST BERCINTA DENGAN LAGU JIWANG



PERNAHKAN ANDA GAGAL?


PERNAHKAH ANDA KECEWA?


RASAKAN SAKITNYA?


RASAKAN PEDIHNYA?


Tiba2 malam ni rasa nak post yang jiwang2 pulak..bosan memaksaku memutarkan alunan lagu jiwang..mungkin betul kadang2 2 kita dengar lagu jiwang dapat sedikit ketenangan (sebenarnya dengar alunan Al-Quran & zikir lagi menenangkan jiwa)..lepas balik exam tetiba je malam ni rasa nak rotate semua lagu jiwang y ada dalam winamp ni..nak legakan kepala otak ni..maklumlah baru balik exam..soalan pun agak gila babi jugak tadi..sambil putarkan lagu2 jiwang ni sambil melalak sekali...

Okey..berbalik kepada lagu jiwang terutamanya lagu akhir 80-an dan awal 90-an..kadang2 lagu ni macam ceritakan sejarah perjalanan hidup kita kan..? terutamanya kisah-kisah cinta laa..lagu macam kumpulan Mega, Exist, BPR, Sting, Scoin, Scan memang tangkap leleh la..kadang-kadang sampai ada yang meleleh air mata bila dengar lagu kenangan zaman cintan-cintun y berakhir dengan perpisahan..bagi y berjaya melayari bahtera perkahwinan 2 alhamdulillah lah..tp bagi kami y percintaan hanya mampu sampai sekerap jalan je ni..kadang2 bila dengar lagu jiwang2 ni boleh tambahkan kepedihan di hati bila terkenang balik kenangan2 manis kita bercinta..Aku nak share sikit lagu yang paling aku xboleh dengar dan bila dengar je kenangan lalu pasi kembali berputar kembali...aku sebenarnya ada 3 buah lagu y aku xboleh dengar..


1. Kita Ditakdirkan Jatuh Cinta : Spring
2. Sayang : Ajai ft Marsha
3. Disaat Aku Mencintaimu : Dadali Band

Bila aku dengar lagu2 ni hati jadi xkeruan..teringat nostalgia percintaan y bermusim lamanya namun berakhir dengan perpisahan yang terpaksa..KAU DIPAKSA AKU TERPAKSA....apa boleh buat..tanpa restu ibubapa xmungkin sebuah ikatan cinta itu akan bahagia..

kerana Rasullullah shallallahu 'alaihi wasallam pernah bersabda:


Keredhaan Allah terletak pada keredhaan ibubapa manakala kemurkaan Allah terletak pada kemurkaan ibubapa.


Walaupun pahit terpaksalah kami telan..tapi insyaAllah PAHIT AKAN MANIS AKHIRNYA..yang aku agak frust menonggeng masa 2..sbb aku dah bermusim menyemai cinta bersama dia..nak lupakan sekelip mata 2 mmg teramatlah sukar.....ibarat bait2 lagu MEMORI BERKASIH Arwah Achik Spin dan Nana "BERMUSIM KITA BERSAMA, MENYEMAI IKATAN CINTA, XMUNGKIN KASIHKU HILANG, KUKUNCI HATI UNTUKMU" susahkan nak lupa orang yang kita sayang..namun kita harus akui..jodoh pertemuan ditangan ALLAH..kita hanya merancang ALLAH jua yang menentukannya...namun Alhamdulillah kini aku sedar..xde gunanya mengenang kembali barang yang lepas....

2 kali aku gagal bercinta bukan bererti aku gagal untuk selama2nya..InsyaAllah akan ada jodohku dengan seorang insan Muslimah dan Solehah bakal menjadi permaisuri hatiku...Aku tertarik dengan bait2 lirik lagu ANUGERAH DARI KEGAGALAN dari Dato' Shake : 

DARI KEGAGALAN SATU PERCINTAAN KUALAMI...
PENDERITAAN, KESENGSARAAN, KEBATINAN...
TAPI DI SEBALIK SEMUA KEPAHITAN
TERSEMBUNYI KEINSAFAN DAN PENGERTIAN YANG AMAT DALAM...


TERBUKTI KEGAGALAN BUKANLAH SATU KEHANCURAN...
DENGAN ANUGERAH NIKMAT DAN HIKMAT KEHIDUPAN...
AKU PELAJARI MENGENALI DIRI...
DAN SIAPA KITA YANG SEBENARNYA DI BUMI TUHAN...



P/S : SECARA TEORINYA ORANG YANG FRUST TRAUMA BILA DENGAR LAGU-LAGU JIWANG....hehehe :D

No comments:

Post a Comment