Followers

Saturday, May 14, 2011

ADA APA DENGAN CINTA..???

Wahai pujangga cinta
Biar membelai indah
Telaga di kalbuku
Jujurlah pada hatimu


Ada apa dengan cinta
Perbedaan aku dan engkau
Biar menjadi bait
Dalam puisi cinta terindah

Andai bumi terbelah dua
Biar kita tetap saling berpeluk



Pergghh..dasat...lirik lagu Melly Goeslow ni...ADA APA DENGAN CINTA..??? mcm lirik lagu  kat atas kot apa y ada dalam cinta nie..."ANDAI LANGIT TERBELAH DUA, BIAR KITA TETAP SALING BERPELUK"  oittt..2 dah mcm nak serahkan jiwa dan raga je nak peluk2 nie..tapi 2 semua mungkin cinta sesama manusia..kadangkala cinta atas dasar nafsu semata-mata..sebab tu kadangkala kita rasa sangat happy..rasa sangat bahagia bila memperolehi sesuatu cinta dari seorang insan yang kita sayangi.....namun kadangkala ia boleh juga membawa petaka..dan ada y lagi hebat sanggup berkorban jiwa dan raga hanya kerana ingin buktikan labang cintaku padamu..HEBAT !!!!..dari bahagia kita beroleh kesengsaraan akibat cinta yang dibina terputus di tengah jalan..korang pernah alami tak..?? aku pun pernah alami jugak..agak frust menonggeng kan..?? tp bila fikir2 balik bodohnya kan mengharapkan benda yang xpasti..tak pasal2 jadi macam "PUNGGUK RINDUKAN BULAN"...


"KUSANGKAKAN PANAS HINGGA KE PETANG, RUPANYA HUJAN DI TENGAHARI"


Tu lah antara pepatah2 melayu lama y boleh kita kaitkan dalam isu percintaan nie...kita sering mempersoalkan kenapa selepas "ALLAH KURNIAKAN SATU PELANGI YANG INDAH KENAPA DIA KURNIAKAN KITA PETIR DAN GURUH".. haaaa...tu lah silapnya kita...kita ni sebenarnya siapa nak mempersoalkan takdir y sudah Allah SWT tetapkan..xmalu ke..dah la hanya jadi hamba..lepas 2 nak persoal balik nasib yang menimpa diri..tu bukan jalan penyelesaiannya dengan mempersoalkan tuhan atas apa y berlaku dalam diri kita...seharusnya jika kita ditimpa sesuatu permasalahan..kerumitan dalam hidup..anggaplah itu dugaan daripada Allah SWT..


Allah hanya ingin menguji kita sejauh mana keimanan kita kepadaNya..jadi umat Islam dikurniakan dengan 1 senjata y xterlawan oleh senjata paling canggih dan moden pada zaman ini..iaitu DOA...memohonlah dengan sesungguhnya kpd Allah SWT agar Allah kurniakan kepada kita jodoh yang terbaik kerana sesungguhnya Allah lebih mengetahui....kerana "DOA MERUPAKAN SENJATA ORANG MUKMIN"






 “Dan Tuhanmu berfirman : Berdoalah kepada Ku nescaya akan Ku perkenankan bagimu, sesungguhnya orang yanag menyombongkan diri dari berdoa kepadaKu, akan masuk neraka Jahannam dalam keadaan hina dina.”  (Ayat 60 surah Ghafir (al-mukminin)


Jadi jika anda tidak mahu dikecewakan bercinta dengan sesama manusia..sama2lah kita bercinta dengan Allah kerana cinta kepada Allah merupakan cinta y hakiki..


Firman Allah s.w.t.: “Dan diantara manusia ada orang-orang yang mengangkat tandingan tandingan selain Allah, mereka mencintaiNya sebagaimana mencintai Allah, adapun orang-orang yang beriman sangat cinta kepada Allah.” (Surah  Al Baqarah, Ayat 65)



Dan apa yang aku doakan dan mengharapkan dariMU YA ALLAH :


Kurniakan daku serikandi
Penyejuk di mata penawar di hati
Di dunia dialah penyeri
Di syurga menanti dia bidadari

Kekasih sejati teman yang berbudi
Kasihnya bukan keterpaksaan
Bukan jua kerana keduniaan/( dunia )
Mekar hidup disiram nur kasih

Ya Allah kurniakanlah kami isteri
Dan anak yang soleh
Sebagai penyejuk mata


Di tangan-Mu Tuhanku sandar impian
Penentu jodoh pertemuan

2 comments:

  1. Cinta Allah akan kekal selamanyer..
    Cinta manusia slalu ikut rupe..
    bile dah bosan buang gitu jer...tension ak..

    ReplyDelete
  2. xsemua kesetiaan itu menjamin kekalnya hubungan cinta y kita bina..kalau dua2 masih setia pun..pasti akan ada dugaan lain y terpaksa memilih jalan perpisahan..

    ReplyDelete